28 Oct 2020
こんにちは,D2の吉田です。
最近は大学院生の研究会やゼミだけでなく,4年生の卒論サポートや,3年生の論文レジュメ作成の際にオンラインを介してのコミュニケーションが,以前よりも増えてきました。最初は慣れなかったオンライン上でのやり取りも,当たり前に感じるようになりました。
本日の研究会は下記の通りです。
竹中先生
Harflett, N., Jennings, Y., & Linsky, K. (2017). Introduction to the research on: the impact and effectiveness of meaningful activity for people with mental health problems. https://www.ndti.org.uk/uploads/files/MH_research_on_meaningful_activity.pdf
Forsman, A.K., Nordmyr, J., & Wahlbeck, K. (2020). Psychosocial interventions for the promotion of mental health and the prevention of depression among older adults. Health Promotion International, 26, i85-i107.
松井先生
Lueck, J. A. (2018). Respecting the ‘stages’ of depression: Considering depression severity and readiness to seek help. Patient education and counseling, 101(7), 1276-1282.
渡辺さん(D3)
Jack, B. A., O’Brien, M. R., Kirton, J. A., Marley, K., Whelan, A., Baldry, C. R., & Groves, K. E. (2013). Enhancing communication with distressed patients, families and colleagues: the value of the Simple Skills Secrets model of communication for the nursing and healthcare workforce. Nurse education today, 33(12), 1550-1556.
ウェイリンさん(D1)
Heyman, L., Perkins, R., & Araújo, L. S. (2019). Examining the health and well-being experiences of singers in popular music. Journal of Popular Music Education, 3(2), 173-201.
周さん(D1)
Nahidi, F., Dolatian, M., Roozbeh, N., Asadi, Z., & Shakeri, N. (2017). Effect of health-belief-model-based training on performance of women in breast self-examination. Electronic physician, 9(6), 4577.
吉田(D2)
Fukuoka, Y., Vittinghoff, E., Jong, S. S., & Haskell, W. (2010). Innovation to motivation—pilot study of a mobile phone intervention to increase physical activity among sedentary women. Preventive medicine, 51(3-4), 287-289.
コメント
この記事へのトラックバックはありません。
この記事へのコメントはありません。