19 Dec 2020
こんにちは!D1の周です。
2020年は新型コロナウイルスが世界を一変させた1年となり、戸惑いや不安を感じて過ごした方も多かったのではないでしょうか。そして、迎える2021年が少しでも穏やかな年になるよう、希望を持って新年を迎えましょう。
12月16日を持ちまして,2020年最後の研究会が行われました。 内容は以下の通りです。
竹中先生
Renfrew, M.E., Morton, D.P., Morton, J.K., Hinze, J.S., Beamish, P.J., Przybylko, G., Craog, B.A., & Dip, G. (2020). A web- and mobile app-based mental health promotion intervention comparing email, short message service, and videoconferencing support for a healthy cohort: Randomized comparative study. Journal of Medical Internet Research, https://www.jmir.org/2-20/1/e15592
Nelligan, R.K., Hinman, R.S., Kasza, J., Schwartz, S., Kimp, A., Atkins, L., & Bennel, K.L. (2019). Effects of a short message service (SNS) intervention on adherence to a physiotherapist-prescribed home exercise program for people with knee osteoarthritis and obesity: Protocol for the ADHERE randomized controlled trial. BMC Musculoskeletal Disorders, 20: 428 http://doi.org/10.1186/s12891-019-2801-z
松井先生
Hoekstra, R. A., Heins, M. J., & Korevaar, J. C. (2014). Health care needs of cancer survivors in general practice: a systematic review. BMC family practice, 15(1), 94.
渡辺さん D3
Pretorius, T. B. (2020). Pathways to health: conceptual clarification and appropriate statistical treatment of mediator, moderator, and indirect effects using examples from burnout research. South African Journal of Psychology, 50(3), 320-335.
吉田さん D2
Intention to treat(ITT)解析について
Weilingさん D1
研究進捗の共有
周 D1
Wu, H. P., Garza, E., & Guzman, N. (2015). International student’s challenge and adjustment to college. Education Research International, 2015
長い間使用したクリスマスリースを自分で修理した。少し手芸を自慢でした。
それでは,皆様,メリークリスマス,そして,良い年を迎えてください!
コメント
この記事へのトラックバックはありません。
この記事へのコメントはありません。