12 May 2011
こんにちは.博士課程3年の上村です.
GWが終わり,大学では前期授業が始まりました.
私は教務補助等で,竹中先生の講義を含め,授業に関する学生さんのご意見ご質問などをお聴きする機会があります.早稲田大学には通学制と通信教育課程(eスクール)がありますが,通信教育課程の学生さんのお話をお聴きしていると,その多様なバックグラウンドやご経験からくる幅広いご意見が多く,学んだこと(行動変容)を現場で実践したいという強い意欲を感じ,感動することが非常に多いです.
対照的に,通学制の学生さんのご意見ご質問は,理論的な側面へのするどい切り込みが多く,はっとさせられることがたいへん多いです.
私にとっては,双方ともに貴重な機会,そのやりとりの中で気づいたことを研究に活かしていきたいと願っています.
さて,今週の研究会の発表は以下の通りでした.
竹中先生
Strategies for the social marketing mix: A systematic review.
Luca & Suggs
SMQ, 16, 122-149, 2010.
堀内
Effect of a two-year obesity prevention intervention on percentile changes in body mass index and academic performance in low-income elementary school children.
D. Hoollar, SE. Messiah, G. Lopez-Mitnik, TL. Hollar, M. Almon, & AS. Agaston
American Journal of Public Health, 100, 646-653, 2010.
島崎
Physical activity guides for Canadians: messaging strategies, realistic expectations for change, and evaluation.
LR. Brawley & AE. Latimer
Applied Psychology: Nutrition and Metabolism, 32, 2007.
齋藤
Past, present, and future of computer-tailored nutrition education.
J. Brug, A. Oenema, & M. Cambell
American Society for Clinical Nutrition, 77, 1028-1034, 2003.
鈴木
Efficacy of a workplace-based weight loss program for overweight male shift workers: the workplace POWER.
Morgan, Collins, Plotnikoff, Cook, Berthon, Mitchell, & Callister
Preventive Medicine, 52, 317-325, 2011.
前場
When moderation is mediated and mediation is moderated.
Muller, Judd, & Yzerbyt.
Journal of Personality and Social Psychology, 89, 852-863, 2005.
(文責:上村)
コメント
この記事へのトラックバックはありません。
この記事へのコメントはありません。